Samodzielny Publiczny Miejski Zespół Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Sanoku poszukuje:
Lekarzy chętnych do pracy w POZ.
Pożądana specjalizacja w dziedzinie medycyny rodzinnej, pediatrii, chorób wewnętrznych oraz medycyny ogólnej.
Posiadamy wolne miejsca do rozpoczęcia rezydentury dla chętnych rozpoczęcia specjalizacji w zakresie medycyny rodzinnej.
Oferujemy: Stabilne warunki zatrudnienia, ciekawą i samodzielną pracę, elastyczny grafik, oraz przyjazne środowisko pracy.
Kontakt
e-mail: spmzpoz@spmzpoz.pl
telefon: 13 46 49 071 lub 507 879 782
pielęgniarek z uprawnianiami do pracy w POZ lub chętnych do podjęcia specjalizacji w zakresie pielęgniarki POZ.
Oferujemy: Stabilne warunki zatrudnienia, ciekawą i samodzielną pracę, oraz przyjazne środowisko pracy.
Kontakt
e-mail: spmzpoz@spmzpoz.pl
telefon: 13 46 49 071 lub 507 879 782.
Samodzielny Publiczny Miejski Zespół Podstawowej Opieki Zdrowotnej w Sanoku zatrudni lekarzy/ pielęgniarki z Ukrainy, którzy zmuszeni byli opuścić swój kraj z powodu działań wojennych. Oferujemy:
– zatrudnienie (także na okres przejściowy konieczny do uzyskania prawa wykonywania zawodu na terenie RP),
– pomoc w znalezieniu mieszkania,
– naukę języka polskiego,
– pomoc w załatwieniu formalności.
Chcielibyśmy aktywnie pomóc w aktualnej rzeczywistości uchodźcom z Ukrainy lekarzom/ pielęgniarkom, a co za tym idzie pacjentom władającym jedynie językiem ukraińskim.
Kontakt:
Dyrektor SPMZPOZ
Tel.: +48 506 066 153
SPMZPOZ w Sanoku
ul. Jana Pawła II 38
38-500 Sanok
Самостійний Державний Міський Заклад Охорони Здоров’я в Саноку прийме на роботу лікарів/медсестри з України які були змушені покинути свою країну через російську військову агресію. Ми пропонуємо:
– працевлаштування (також на перехідний період, необхідний для отримання права займатися професією на території Республіки Польща),
– допомогу у пошуку квартири
-вивчення польської мови,
– допомога у виконанні формальностей,
Ми хочемо активно допомагати біженцям з України, лікарям/медсестрам а також пацієнтам, які прибули до Польщі не раніше 24 лютого 2022 року і розмовляють виключно українською. Контакти:
Tel./Viber/WhatsApp: + 48 506 066 153
Rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej z dnia 24 września 2013 r. tj. z dnia 21 marca 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 736)
Załącznik 4. Wykaz świadczeń gwarantowanych pielęgniarki lub higienistki szkolnej udzielanych w środowisku nauczania i wychowania oraz warunki ich realizacji.
Część I
1. Pielęgniarka lub higienistka szkolna planuje i realizuje profilaktyczną opiekę zdrowotną nad świadczeniobiorcami na terenie szkoły lub w placówce, o której mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2018 r. poz. 1457, z późn. zm.).
2. Świadczenia pielęgniarki lub higienistki szkolnej obejmują:
1) wykonywanie i interpretowanie testów przesiewowych, zgodnie z warunkami określonymi w części II;
2) kierowanie postępowaniem poprzesiewowym oraz sprawowanie opieki nad uczniami z dodatnimi wynikami testów;
3) czynne poradnictwo dla uczniów z problemami zdrowotnymi;
4) sprawowanie opieki nad uczniami z chorobami przewlekłymi i niepełnosprawnością, w tym realizacja świadczeń pielęgniarskich oraz wyłącznie na podstawie zlecenia lekarskiego i w porozumieniu z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej, na którego liście świadczeniobiorców znajduje się uczeń, zabiegów i procedur leczniczych koniecznych do wykonania u ucznia w trakcie pobytu w szkole;
5) udzielanie pomocy przedlekarskiej w przypadku nagłych zachorowań, urazów i zatruć;
6) doradztwo dla dyrektora szkoły w sprawie warunków bezpieczeństwa uczniów, organizacji posiłków i warunków sanitarnych w szkole;
7) edukacja w zakresie zdrowia jamy ustnej;
8) prowadzenie u uczniów szkół podstawowych (klasy I-VI) znajdujących się na obszarach, gdzie poziom fluorków w wodzie pitnej nie przekracza wartości 1 mg/l, grupowej profilaktyki fluorkowej metodą nadzorowanego szczotkowania zębów preparatami fluorkowymi 6 razy w roku, w odstępach co 6 tygodni;
9) udział w planowaniu, realizacji i ocenie edukacji zdrowotnej.
3. Pielęgniarka lub higienistka szkolna udziela świadczeń o których mowa w ust. 1, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 27 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1510, z późn. zm.).
4. Pielęgniarka lub higienistka szkolna zapewnia dostępność do świadczeń w wymiarze czasu pracy proporcjonalnym do liczby uczniów objętych opieką oraz planu godzin lekcyjnych, zgodnie z warunkami określonymi w części III.
Część II. Warunki realizacji testów przesiewowych
LP. | WIEK ALBO ETAP EDUKACJI | TESTY PRZESIEWOWE |
1 | Roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne*(**) | 1. Test do wykrywania zaburzeń: 1) rozwoju fizycznego – pomiary: wysokości i masy ciała, w tym określenie współczynnika masy ciała (Body Mass Index – BMI); 2) układu ruchu, w tym bocznego skrzywienia kręgosłupa, zniekształceń statycznych kończyn dolnych; 3) w kierunku zeza (Cover test, test Hirschberga); 4) ostrości wzroku; 5) słuchu (badanie orientacyjne szeptem); 6) ciśnienia tętniczego krwi. 2. Orientacyjne wykrywanie zaburzeń statyki ciała. 3. Orientacyjne wykrywanie wad wymowy. |
2 | Klasa III szkoły podstawowej** | Test do wykrywania zaburzeń: 1) rozwoju fizycznego – pomiary: wysokości i masy ciała, w tym określenie współczynnika masy ciała (Body Mass Index – BMI); 2) układu ruchu, w tym bocznego skrzywienia kręgosłupa; 3) ostrości wzroku; 4) widzenia barw; 5) ciśnienia tętniczego krwi. |
3 | Klasa V szkoły podstawowej** | Test do wykrywania zaburzeń: 1) rozwoju fizycznego – pomiary: wysokości i masy ciała, w tym określenie współczynnika masy ciała (Body Mass Index – BMI); 2) układu ruchu, w tym bocznego skrzywienia kręgosłupa; 3) ostrości wzroku; 4) widzenia barw; 5) ciśnienia tętniczego krwi. |
4 | Klasa VII szkoły podstawowej ** | Test do wykrywania zaburzeń: 1) rozwoju fizycznego – pomiary: wysokości i masy ciała, w tym określenie współczynnika masy ciała (Body Mass Index – BMI); 2) układu ruchu, w tym bocznego skrzywienia kręgosłupa i nadmiernej kifozy piersiowej; 3) ostrości wzroku; 4) słuchu (badanie orientacyjne szeptem); 5) ciśnienia tętniczego krwi. |
5 | Klasa I szkoły ponadpodstawowej** | Test do wykrywania zaburzeń: 1) rozwoju fizycznego – pomiary: wysokości i masy ciała, w tym określenie współczynnika masy ciała (Body Mass Index – BMI); 2) układu ruchu, w tym bocznego skrzywienia kręgosłupa i nadmiernej kifozy piersiowej; 3) ostrości wzroku; 4) ciśnienia tętniczego krwi. |
6 | Ostatnia klasa szkoły ponadgimnazjalnej do ukończenia 19 roku życia | Test do wykrywania zaburzeń: 1) rozwoju fizycznego – pomiary: wysokości i masy ciała, w tym określenie współczynnika masy ciała (Body Mass Index – BMI); 2) ostrości wzroku; 3) ciśnienia tętniczego krwi. |
* W przypadku niewykonania badania w terminie testy przesiewowe wykonuje się w klasie I szkoły podstawowej.
** W przypadku braku promocji do następnej klasy nie wykonuje się powtórnie testów przesiewowych.